Strona głównaZakupyCo, ile wymiana rozrządu 19 TDI?

Co, ile wymiana rozrządu 19 TDI?

Przez Redakcja

-

Jeśli posiadasz samochód z silnikiem Diesla, być może zastanawiałeś się, ile kosztuje wymiana rozrządu w TDI 19. Ważne jest, aby znać koszt takiej naprawy, ponieważ uszkodzony łańcuch rozrządu może spowodować poważne uszkodzenia silnika Twojego samochodu. Pytanie, ile trzeba zapłacić za wymianę rozrządu w TDI, ma kilka konsekwencji, m.in. jakich objawów należy szukać, jak rozpoznać uszkodzony łańcuch rozrządu i jakie są koszty jego wymiany.

Koszt wymiany paska rozrządu

Pasek rozrządu to gumowa taśma, która synchronizuje wałek rozrządu i wał korbowy, aby działały prawidłowo. Jego awaria może spowodować poważne uszkodzenie silnika. Jest to jeden z powodów, dla których musisz wymienić pasek rozrządu w odpowiednim czasie. Koszt wymiany zależy od modelu i producenta pojazdu.

Większość kosztów wymiany paska rozrządu to koszty robocizny. Średni koszt wynosi od 300 do 500 dolarów, choć w przypadku niektórych pojazdów może wynosić nawet tysiąc dolarów. Do ceny należy doliczyć jeszcze podatki.

Dobry warsztat szczegółowo wyjaśni proces i nie będzie zawyżał kosztów pracy. Większość oferuje również gwarancję, która chroni Cię w przypadku awarii.

Jednym z najprostszych sposobów, aby dowiedzieć się, ile będzie kosztować wymiana paska rozrządu, jest zamieszczenie bezpłatnej, niezobowiązującej wyceny. Średni koszt będzie zależał od marki i modelu Twojego pojazdu oraz miejsca zamieszkania.

Koszt wymiany łańcucha rozrządu

Łańcuch rozrządu jest niezbędnym elementem każdego silnika. Dzięki niemu silnik odpala świece zapłonowe w odpowiednim czasie, aby zapewnić najlepsze spalanie. Jednak jego awaria może doprowadzić do katastrofalnego uszkodzenia silnika i wymagać jego przebudowy.

Łańcuchy rozrządu nie są tanie. W większości przypadków ich wymiana kosztuje co najmniej 80 dolarów. Obejmuje to sam łańcuch, uszczelki, napinacze i prowadnice. Może być również konieczna wymiana tłoka oleju.

Jeśli chcesz zaoszczędzić, możesz kupić tańszy zestaw łańcucha na rynku wtórnym. Pamiętaj jednak, że części z rynku wtórnego nie gwarantują, że będą działać tak dobrze jak części OEM.

Wielu właścicieli samochodów kupuje tańsze części zamienne, które w rzeczywistości powodują więcej problemów niż rozwiązują. Jednym z najczęstszych jest napinacz, który zużywa się wcześniej niż sam łańcuch. Podobnie, źle ustawiony łańcuch może spowodować, że tłoki będą uderzać w zawory i powodować większe szkody.

Objawy złego łańcucha rozrządu

Jeśli Twój silnik zaczyna wydawać nietypowe dźwięki, może to oznaczać problem z łańcuchem rozrządu. Łańcuch jest ważną częścią silnika Twojego samochodu, która koordynuje otwieranie i zamykanie zaworów. Gdy się poluzuje lub uszkodzi, może powodować różne problemy, takie jak słabe osiągi, a nawet zgaśnięcie silnika.

Łańcuch rozrządu powinien być wymieniany co najmniej po przejechaniu 80 000 do 120 000 mil. Producent pojazdu może jednak zalecić inny termin wymiany.

Aby stwierdzić, czy łańcuch rozrządu jest zużyty, szukaj oznak luzu, nieprawidłowego zapłonu lub drżenia. Możesz posłuchać tych objawów za pomocą stetoskopu lub zlecić mechanikowi przeprowadzenie kontroli.

Możesz też sprawdzić, czy w oleju nie ma widocznych metalowych wiórów. Metalowe kawałki mogą gromadzić się w oleju, a nawet odrywać się, co może wskazywać na awarię łańcucha rozrządu.

Innym częstym objawem zużytego lub poluzowanego łańcucha rozrządu jest grzechoczący dźwięk, który pojawia się, gdy uruchamiasz samochód. Ten hałas może wystąpić, gdy pasek rozrządu ulegnie uszkodzeniu lub napinacz nie jest wyregulowany.

Silnik interferencyjny lub nieinterferencyjny

Silnik interferencyjny to czterosuwowy silnik tłokowy wewnętrznego spalania. Wykorzystuje koła zębate i łańcuchy do zapewnienia prawidłowego rozrządu. Silniki interferencyjne oferują lepsze osiągi i wydajność. Są one powszechnie stosowane w nowoczesnych samochodach. Wymagają jednak regularnych przeglądów i konserwacji.

Głównym elementem silnika interferencyjnego jest pasek rozrządu. Pęknięcie paska może spowodować poważne uszkodzenie silnika. Zerwany pasek rozrządu może pozostawić luz w łańcuchu rozrządu, co spowoduje, że tłoki i zawory będą o siebie uderzać. Może to doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika i kosztownych napraw.

Silniki z zapłonem wymagają również wyższego stopnia sprężania, co zmniejsza objętość komory spalania. Ponadto są one często mocniejsze i bardziej niezawodne. Poprawiają zużycie paliwa i lepiej oddychają niż silniki bez ingerencji. Te cechy zwiększyły ich popularność.

Silniki bez ingerencji mają dużą komorę spalania. Odległość między tłokiem a zaworami jest również większa. Kiedy tłok uderza w zawór, nie jest on w pełni otwarty, co powoduje uszkodzenie tłoka.

Oceń artykuł: Co, ile wymiana rozrządu 19 TDI?
Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5
Podobne WPisy