Numer świadectwa ukończenia szkoły średniej zależy od szkoły. Niektóre szkoły dają uczniom świadectwa z początkową literą, która oznacza pierwszą klasę, a inne dają świadectwa z początkową cyfrą, która oznacza najwyższą klasę. Oprócz liter istnieją również inne symbole identyfikacyjne, których uczniowie mogą używać. Do tych symboli należą litery AB, AC, AA, AO, BB, BC, CD, CC, DD, EE, FA, G, GG, HS, HS1, HS2, HS3, HS4, HS5, HS6, HS7, HS8, HS9, HS10, HS12, HS13, HS15, HS16, HS17, HS20, HS22, HS23, HS24, HS25, HS26, HS27, HS28, HS29, HS30, HS32, HS33, HS34, HS35, HS36, HS37, HS38, HS39, HS40, HS41, HS42, HS43, HS44, HS45, HS46, HS47, HS48, HS49, HS50, HS53, HS54, HS55, HS56, HS57, HS58, HS59, HS60, HS61, HS62, HS63, HS64, HS65, HS66, HS67, HS68, HS69, HS70, HS71, HS72, HS73, HS74, HS75, HS77, HS78, HS79, HS80, HS81, HS82, HS83, HS84, HS85, HS86, HS87, HS88, HS89, HS90, HS92, HS93, HS94, HS95, HS96, HS97, HS98, HS99, HS101, HS102, HS103, HS104, HS105, HS106, HS107, HS108, HS109, HS110, HS112, HS113, HS114, HS115, HS116, HS117, HS118, HS119, HS120, HS121, HS122, HS123, HS124, HS125, HS126, HS127, HS128 i HS129.
Języki
Pieczęć Dwujęzyczności Stanu Waszyngton to świetny sposób na wyróżnienie absolwentów publicznych szkół średnich z wysokim poziomem biegłości w mówieniu, czytaniu i pisaniu. Oprócz certyfikatu potwierdzającego osiągnięcia, pieczęć zawiera również linki do stanowych i krajowych organizacji językowych. Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie Seal of Biliteracy.
Nie jest tajemnicą, że nauka nowego języka zwiększa rozwój poznawczy i otwiera świat możliwości. Wielu uczniów decyduje się na naukę języków obcych, aby wzbogacić swoje CV na studiach i w karierze. Poza oczywistymi korzyściami płynącymi z bycia lepszym obywatelem świata, udowodniono, że nauka nowego języka zwiększa osiągnięcia w nauce.
Przedmioty kierunkowe
Wybór odpowiednich przedmiotów kierunkowych na świadectwie ukończenia szkoły średniej jest ważną częścią określania swojej przyszłej ścieżki kariery. Niestety, wielu uczniów nie wybiera właściwych przedmiotów i w końcu obiera złą drogę. Dzieje się tak dlatego, że nie oceniają swoich zainteresowań i możliwości.
Wybór zawodu jest ważną decyzją i rodzic chce mieć pewność, że jego dzieci wybiorą właściwą drogę. Jednak większość rodziców nie wie, jakie zawody są najlepsze dla ich dzieci. Dlatego ważne jest, aby przedyskutować ich możliwości z profesjonalistą.
Rodzice powinni omówić potrzeby i zainteresowania dziecka z doradcą zawodowym przed wyborem kariery. Doradcy ci mogą pomóc uczniowi w przeprowadzeniu go przez ten proces. Mogą również polecić konkretny kierunek i zasugerować najlepsze przedmioty dla ucznia.
System oceniania
System oceniania na świadectwach ukończenia szkoły średniej często nie jest uniwersalny. Szkoły mogą wybierać spośród wielu różnych systemów oceniania. Niezależnie od tego, czy wybierają metodę „bez ocen”, czy bardziej tradycyjną i czasochłonną, muszą mieć jasne procedury, które pozwolą im upewnić się, że ich uczniowie są na właściwej drodze. Jeśli nie zdecydują się na komunikację z uczniami na poziomie klasy, powinni regularnie informować ich o postępach w nauce.
Najlepszym sposobem jest przejrzenie wszystkich kart raportowych uczniów na koniec każdego semestru i przypisanie każdemu przedmiotowi odpowiedniej oceny literowej. Jeśli uczniowie mają więcej niż jedną ocenę, powinni również dostarczyć osobne zestawienie dla każdego z nich. Transkrypt powinien obejmować co najmniej trzy semestry i powinien zawierać oceny za prace klasowe, prace klasowe na egzaminach oraz wszelkie inne zadania specjalne.
CUNY rozszerzył politykę ślepych testów na cykle przyjęć jesień 2022 i jesień 2023
W cyklach przyjęć jesień 2022 i jesień 2023 City University of New York (CUNY) rozszerza swoją politykę ślepych testów. Oznacza to, że przyszli studenci, którzy złożą podanie do CUNY, nie będą musieli zdawać testów SAT lub ACT. Jednakże CUNY będzie nadal zbierać wyniki egzaminów Regents. Na podstawie tych wyników CUNY stworzy indeks biegłości.
Nowa polityka będzie miała zastosowanie tylko do krajowych studentów pierwszego roku. Nie dotyczy to siedmioletnich programów medycznych, studentów międzynarodowych ani uczniów uczących się w domu. Ponadto CUNY planuje wykorzystać eseje studentów i listy polecające w procesie aplikacji.
Nowa Zelandia
Narodowy Certyfikat Osiągnięć Edukacyjnych (National Certificate of Educational Achievement – NCEA) jest oficjalną kwalifikacją dla uczniów nowozelandzkich szkół średnich. Jest on powszechnie uznawany zarówno przez pracodawców, jak i instytucje szkolnictwa wyższego.
NCEA składa się z trzech poziomów: Poziom 1, 2 i 3. Uczniowie muszą zdobyć 80 punktów na Poziomie 1, aby ukończyć kwalifikacje.
Krajowy Certyfikat Osiągnięć Edukacyjnych w Nowej Zelandii został wprowadzony w 2002 roku. Został zaprojektowany tak, aby był porównywalny z GCSE w Wielkiej Brytanii.
Oferuje on szereg przedmiotów w pełnym zakresie programu nauczania. Obejmuje przedmioty takie jak angielski, matematyka, nauki ścisłe, technika i nauki społeczne.